søndag 15. august 2010

Lys i mørket

Mørket er over alt - til noen tenner et lys.

Some say it's better to burn out than to fade away
I too agreed before
'Till I felt my core melt down
Burning out, slowly fading away
Never let the flame burn out
It's no fun to fade anyway


Dagens soundtrack: Janelle Monae. Hun lager fantastisk og inspirerende musikk, jeg elsker måten hun leker med den på. Hun blander alle kort, kaster dem opp i luften, for så å spille det inn - noe som resulterer i seriøst kul musikk! Jeg har hørt på det siste albumet hennes i halve dag...Den dagen jeg står på en scene, kommer det garantert til å være inspirert av henne ;-)

Dagen i dag har i det hele tatt vært inspirerende, og jeg har ikke en gang vært utenfor døren! På dager som i dag føler jeg at jeg kan gjøre hva som helst. Endelig er Maren 2.0 innenfor rekkevidde. God knows veien har vært lang! Selvsagt er det fremdeles ups and downs, men det er definitivt flest ups. Det lureste jeg noengang gjorde, var å flytte til Oslo. Etter det har det jo bare gått en vei (dog med omveier)!

Enkelte ganger føler jeg meg gammel på innsiden, men så kommer jeg på at modne kvinner er sexy. Hehe. Som de gangene jeg ser i speilet, og ser en jente på 24 år som ikke fester, dater, eller gjør noe så mye crazy lenger. På en måte savner jeg å være 17, ta lett på ting, feste hemningsløst, og gjøre det ene crazy stuntet etter det andre.

Meeeen...det er vanskelig å være 24 og ta like lett på ting. Det er i det hele tatt veldig vanskelig for meg å ta lett på ting lenger, siden jeg har merket hvor store spor "små" ting kan sette. Jeg må lære meg å leve livet på nytt, lære å bare gi litt faen igjen. Jeg som ikke en gang har kunnet drikke én kaffe uten å bli et skjelvende vrak med langvarige søvnforstyrrelser, på et tidspunkt... Du kan si jeg er i en av-læringsprosess, samtidig som jeg lærer meg noe nytt annethvert minutt. Gamle mønstre og vaner som var "hensiktsmessige" for noen år siden, har ingen annen funksjon enn å ødelegge for meg nå. Vaner. Uvaner. Same thing sometimes!

Det er rart hvordan ting kan virke som rene fakta en dag, og så skjønner du at det var ren fiksjon dagen etter... nothing is written in stone. Dette her med visualisering, det har idrettsutøverne skjønt for lenge siden. Det er et mektig våpen som alle kan bruke, det eneste man trenger er fantasi. If you can dream it, you can do it! Og hvis du ikke kan se deg selv gjøre det, kommer det aldri til å skje. Om man ikke blir helt "The secret"- frelst, så kan man uansett lære mye av det. Who says daydreamin' can't take you places?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar